غزه - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان

     

 

 

 

 

.: سایر زبان ها : عربی ؛ انگلیسی ؛ ترکیه ؛ فارسی :.

 

.: سایر بخش ها: دانلود کتابهای باستانی؛ ؛ اساطیر و افسانه های باستانی ؛ چهره های ماندگار ؛ انی کاظمی :.



غزه:.

تاریخ تمدن غزه در حال نابودی، نابودی آثار پدری یعنی نابود شدن آنچه انسان با عقل خویش ساخته است، و نابودی آن یعنی نابودی تاریخ ، نابودی آنچه پدران ساخته اند یعنی کم کم بی اصل و نصب شدن،چنان ایران در روزگاری نمی دانست چه قدمت و تمدنی دارد..چنان که طالبان مجسمه بودا را نابود کرد و ما شکستیم اگر آثاری در غزه و یا تمامی جهان نابود شود احساس مسئولیت می کنیم و محکوم می کنیم.در چه کاره بزرگی از دست ما ساخته نیست، زیرا چنان که می دانیم جنگ ها هر قدر دورتر شوند بر اهمیتشان نزد ما کاسته میشود و آگاهی ما از اصل ماجرا کمتر... .
یک سوال به نماینگی از طبقه خودم؛ طبقه معترض و جوان از تمامی جهانیان می پرسم : چرا باید در غزه جنگ باشد ؟ به دنبال تنها و تنها یک جواب منطقی هستم فقط اینکه مردی بگویند چرا در غزه جنگ باشد ؟ چرا کشته شوند ؟ مگر چه گناهی دارند ؟ ؛ اگر کمبوجیه به مصر حمله کرد دلیل داشت ؛ در چه کوچک! و دلیل او این بود که چرا مصریان به جای فرستادن دختر فرعون که مقامی والا دارد  کنیز فرعون را برای ما فرستادند؟...و دیدم که همین اشتباه مصریان موجب خاموش شدند تمدن والای آنان شد.
A marble statue of Aphrodite (Photo: Chaman atelier multimedia, S. Crettenand)همگان می دانند که جنگ در طول تاریخ زندگی بشری "جنگ" چه آثار وحشتناکی از خود به جای گزاشته است، آنچه امروز در غزه، عراق، سریلانکا و مخصوصا آفربقا رخ می دهد کامل یا به طور غیر مستقیم مربوط به آمریکا است یا آمریکا در آن ها تاثیر به سازایی داشته است. اما آنچه می توان در این وبسایت مربوط به تمدن و باستان شرح داد نابود شدن آثار پدری و انسانی در غزه می باشد، غزه دارای تمدن است، و ما اکنون به خاطر جنگی که در آن رخ می دهد ناراحتیم و می دانیم که که جنگ چه آثار وحشتناکی از خود به جای می گذارد، مگر نه ما در جستجوی نور هستیم؟ و از ظلمت به دور؟ پس آنچه اکنون در حال رخ دادن است جنایت است، نابودی گری است، نسل کشی است، و هیچ توجیحی ندارد؛ آمریکا امروز هخامنشی زمانه است. ما خاستار آنیم که جنگ ها پایان یابند ، صلح ها امضا شوند ، قطع نامه ها صادر شود و محکومان محکوم شوند اگر هم نمی شوند حداقل سازمان ملل به صراحت اعلام کند که بزرگان و قدرتمندان بر سر مستضعفان می کوبند. "مزن بر سر ناتوان دست زور "
عکس هایی را از تمدن غزه جمع کریده ایم؛ امیدواریم مورد پسند شما واقع شود؛ برخی از آنان را با شرح می آوریم.

مهره های بسیار قدیمی یافت شده در غزه باستان نمایان گر قدمت این شهر می باشد.

[<a href=http://www.wildwinds.com/coins/!.cgi?=ric/antoninus_pius/RIC_0241>RIC 241</a>]<h3>Antoninus Pius, 138-161 AD.

سکه های رومی یافت شده در غزه باستان

Remains of a mosaic in Gaza
اثر بالا به پایداری در "غزه پایدار" شهرت دارد و محتوای دورن اثر نیز به همین پایداری اشاره دارد، از شواهد معلوم غزه در طول تاریخ شهری مقاوم در مقابل دشمن بوده است.

Archaeologist unearth remains in Gaza
مردم غزه میگویند : غزه قدیمیترین سکونت گاه تمدن بشری می باشد!

A terracotta flask in the shape of a dromedary (Photo: Chaman atelier multimedia, S. Crettenand)

تجّار ثروتمند غزه ؛ سفر های خود را با شتر اجام می دادند.


عکس ها برگرفته از سایت بی بی سی ورد می باشند.



.: نوشته های آرشیو نشده :.
هر آمدنی رفتنی داشت. ما هم از پارسی بلاگ رفتنی بودیم.
[عناوین آرشیوشده]