تاریخ تمدن سایر ملل - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان

     

 

 

 

 

.: سایر زبان ها : عربی ؛ انگلیسی ؛ ترکیه ؛ فارسی :.

 

.: سایر بخش ها: دانلود کتابهای باستانی؛ ؛ اساطیر و افسانه های باستانی ؛ چهره های ماندگار ؛ انی کاظمی :.



فتیشسم(روح پرستی):.

برخی آن را دین عمومی بشر     می دانند و معتقدند که ادیان دیگر غیر الهی ازآن سرچشمه گرفته اند.


فتیش: شی یا اشیایی است مثل مهره ها- سنگ ریزه ها و مثل بعضی از اشیاء متبرکه که مورد پرستش بدوی بوده است.       فتیش به معنای"اعتقاد به تقدس بعضی از اشیاء طبیعی است"  معابد اولیه انسان و عبادتگاه بدویان شکاف های کوه بوده است. بدویان با دست زدن و مس کردن ویا بوسیدن اشیاء متبرکه آنها را عبادت می کردند.


آغاز بینش مذهبی در هند باستان ، توحید است ؟:.

 

مطالب مرتبط مقاله

" توحید " ، آغاز تاریخ

" زئوس " آغاز هجوم خدایان

" کرت " گذرگاه شرک

 " کرون " خالق خدایان ! ( CHRON,CERON )

آغار بینش مذهب در اوستا توحید است ؟

آغاز بینش مذهبی در هند باستان ، توحید است ؟

" توحید " در فلسفه تاریخ

 آغاز بینش مذهبی بوداییان شرک بود ؟

 

آغاز بینش مذهبی در هند باستان ، توحید است ؟

در قدیمیترین متون مذهبی هند – چون " اوپانیشادها " " ودا " ، " ریگ ودا " و قدیمیترین افسانه های باستانی هند " کریشنا " ، خدای واحدی است که می گوید : " در هر کجای دنیا ، هر انسانی ، هر که را که پرستیده است ، مرا پرستیده است ، هر نامی که به خدایش داده است مرا خوانده است " . ادامه مطلب...

شهر پترا:.

پترا
آورده اند که ان زمان که حضرت موسی از صحرای بی اب و علف " اراباح" در جنوب غربی اردن می گذشت از گرمای سوزان خورشید و روزهای متوالی پیاده راه پیمودن از پای در امده و تشنگی بر او غلبه کرد .
موسی به هر سوی از بیابان سوزان چشم می انداخت تا شاید نشانی از اب بیابد و سایه بانی برای استراحت بجوید که... ناگه از دور تخته سنگ عظیم گنبدی شکلی را دید که به رنگ سفید بود و در زیر تابش انوار افتاب به سان الماس می درخشید . موسی (ع) به ان سو رفت و چون به پای صخره سفید رسید با عصایی که به دست داشت بر پیکر سنگ کوفت . در ان لحظه سنگ شکاف پیدا کرد و اب زلال از دل ان به بیرون جریان یافت . موسی از ان اب گوارا نوشید و چون چندی در سایه تخته سنگ ارمید و جانی دوباره یافت و در پی ماموریت الهی خویش روان شد .
اما ان اب از جریان باز نایستاد و همچنان جوشید و جاری شد تا چشمه امید دیگران باشد و دلیلی برای به وجود امدن تمدنی شگفت انگیز * موسوم به تمدن "پترا " در همان صحرا که بعدها به " وادی موسی " شهرت یافت و چشمه اش با سادگی بسیار و جذابیتی روحانی زیارتگاه معتقدان و زایران شد .
با گذشتن از کنار این چشمه و پیشروی در وادی موسی است که میتوان قدم به خطه ای نهاد که از دیدنی ترین جاهای خاور میانه و یکی از شگفت انگیز ترین اثار به جای مانده از تمدنهای باستانی است ; تمدنی به نام "پترا " .
جاده ای که به منطقه پترا ختم می شود از میان یک بیابان خشک و بی اب وعلف می گذرد . این بیابان در روزگار باستان پوششی از درختان بلوط داشته و سر تا سر ان جنگل بلوط بوده است .
راه دسترسی به پترا یک دره سنگی عمیق است ; دره ای تنگ و باریک  به طول تقریبی 3000متر و عمق 100 متر که پهنای ان در بیشتر نقاط از 3 متر تجاوز نمی کند ! دره ای بس کم نور و هراس انگیز با پیچهای ناگهانی و تند .
با گذشتن از پیچ و خمهای این گذر گاه سر به فلک کشیده که خود از عجایب طبیعت است به نا گاه نمایی از یک کوهستان خاموش در برابر دیدگان ظاهر می شود . از شیب کوهستان که سرازیر شویم خود را محوطه ای شبیه به کره ماه می بینیم . برهوت ... با شکوه... با گستره ای پهناور و پر از برامدگیها و برجستگیها و ماسه و سنگهای زرد و کمرنگ .

 

همچنان که پیش می رویم * سنگهای زرد و سفید به تدریج جای خود را به ماسه سنگهای سرخ رنگ می دهند . رنگ اصلی بیشتر سنگهای این منطقه به رنگ سرخ است . سرانجام به فرو رفتگی عظیمی می رسیم که پیرامون ان را کوههای سنگی و صخره های بزرگ احاطه کرده اند . به هر سو که بنگریم منظره ای از سنگهای شیار خورده و حفره های کوچک و بزرگ در دل صخره ها می بینیم . اما شگفت اور تر از همه قصر ها و معبد های با شکوهی است که معماران باستانی بر سطح صخره ها و در دل کوهها پدید اورده اند .
اینجا پترا است ; نامی از کلمه یونانی  " پترس" به معنی " سنگ " بر گرفته شده است .
روزی پترا محل سکونت و مرکز تمدن مردمی بود که برای خود در میان صخر ه های کوهستان یک " غار شهر " عجیب و شکو ه مند ساخته و نوعی " غار نشینی شهری " پیشه کرد ه بودند.
خانه های این شهر مجلل سنگی را معمارها و سنگتراشهای دوره باستان * در دل سنگهای زیبا صورتی رنگ به قدری استادانه و هنرمندانه دید اورده بودند که حتی امروزه پس از سپری شدن بیش از 2000سال از ساخته شدن انها * همچنان چشم اندازی با شکوه و خیره کننده دارند . بی شک منظره ای گیرا تر از پترا نیست . هر یک از اطاق ها و سر ستونها * در ترکیب رنگهای قرمز و سیاه و سفید و زرد یک اثر هنر کامل است.
پترا با مساحت 45 کیلو متر مربع * بیش از 500 اثر بزرگ تاریخی در خود دارد که با دست هنرمند بشر و توسط معمارهای باستانی که حجار هم بوده و ابزارهای بسیار ساده و ابتدایی داشتند ساخته شده است . اینجا و در میان این اثار بی مانند همه چیز از تاریخ حکایت می کند ; تاریخی ترکیب یافته از واقعیتها و افسانه ها .
بومیان محل و بادیه نشینان " وادی موسی " معتقدند که پترا محل دفن خزانه طلا و جواهر " فرعونهای مصر"  است و این قصرها را فراعنه در دل صخره و سنگ پدید اورده اند تا گنجهای بی حساب خود را در ان جای دهند .
بادیه نشینان وادی پترا به طمع گنج بارها اسلحه های خود را به سوی این قصرها  سنگی نشانه رفته و شلیک کرده اند به امید انکه کوه شکاف بردارد و طلا های فراعنه از ان فرو ریزد . دیوارهای سنگی پترا پر است از اثار این شلیکها .
اما تاریخ چه میگوید ؟ سازندگان این اثار شکوهمند چه کسانی بوده اند ؟ چگونه پترا چنین شوکت وابادانی یافت ؟ و... چه شد که شهری به این زیبایی و عظمت چنین ویران و متروک شد ؟


زنگ خطر ::.

   تاریح انسان با اجنه پیوند محکمی دارد و نمی توان آن را بی دلیل و یا بی ارزش دانست . اجنه در تمام صفحات تاریخ ایران و ملل دیگر دیده می شوند و همیشه هم نقش تاثیر گذار داشته اند . امروز انسانهای زیادی تجربیاتی از برحورد با اجنه دارند و در جاهایی مثل آمریکای جنوبی مردم اجنه را در حال پرواز در آسمان می بینند . این مسئله بسیار مهمی است و زنگ خطری که اجنه راهی یافته اند که وارد دنیای ما شوند . این راه می تواند از طریق تکنولوژی با ایجاد حفره ای در زمان و مکان ایحاد شود و یا می تواند به دلیل انحطاط اخلاقی بشر و اعتیاد به مسائل جنسی در تمام کشورها باشد . این زنگ خطری برای انسانیت است که در حال سقوط به ته دره ای است که هزاران سال پیش اجدادش در آن جان دادند فقط برای ارضای شهواتشان. 


اجنه و یهودیان::.

 

یهودیان خیانتکارین ملت به دانش الهی بودند ( هستند) و با از بین بردن تورات حقیقی و جایگزین کردن آن با خرافات دوران پیش از موسی اطلاعات فراوانی را از میان بردند. یهودیان پیش از آنکه حضرت یعقوب به هدایت آنها بپردازد همگی جن پرست بوده و آلت تناسلی مرد را که امروزه برهماییان هنوز می پرستند - می پرستیدند .

قرآن کریم اسرائیلیان را فرزندان حضرت یعقوب می داند از جمله بنیانین و بوسف و  موسی  و داود و سلیمان و ...تا حضرت عیسی. اما جهودان خود را مسفقیم از نسل آدم می دانند و معتقدند که نوح و ابراهیم و ...همه یهودی بودند . این هم خود نشان دهنده ی این است که آنها جن پرست و ..بودند چرا که حضرت ابراهیم را که بتها را شکست به آتش انداختند به دستور نمرود که جن پرست بود.


اجنه در قبایل عرب پیش از اسلام::.

 

اعراب پیش از اسلام نیز جن پرست بودند و بسیاری از قوانین غلط و وحشیانه ی آنها که حتی امروز هم وجود دارد بر می گردد به دوران پیش از اسلام و پرستش اجنه.از آن دوران سند نوشته ای در دست نیست چون بت پرستان یا همان جن پرستان بسیار بدوی و وحشی بودند و چیزی نمی نوشتند . پس از اسلام که اعراب تعلیم داده شدند چندین دانشمند عرب به جمع آوری اسناد بت پرستی خودشان پرداختند و مهمترین این کتابها کتابی است به نام - کتاب الاصنام - یا کتاب بتها که روشهای به کار برده شده در پرستش بتها و اجنه در بیابان و مکانهای متعدد را توصیح می دهد.


جن در اقوام ملل باستان:.

پیش از تولد حضرت محمد اجنه قدرتمندترین موجودات این دنیا بودند زیرا که از اسرار عالم غیب خبر داشتند . ماهیت اجنه از گرمای شعله آتش است و بنابراین وزن نداشته و از قوانین فیزیک دنیای ما آزاد هستند . آنها به راحتی تا نزدیکی دروازه های بهشت می رفتند و اخبار عالم غیب را از سایر فرشتگان می شنیدند در حالیکه انسانها چنین توانایی نداشته و ندارند و با این آگاهی و علم موفق می شدند انسانها را فریب داده و خود را خدای جهان مغرفی کنند . میلیونها انسان به پرسنش و قربانی دادن برای خدایانی که از نوع جن بودند پرداختند. نمونه هایی از این مردم در قرآن ذکر شده اند که با بلایای آسمانی نابود شدند.

جن پرستی هنوز هم بسیار رواج دارد و از پرطرفدارترین ادیان این دنیا است . مردم قبایل آفریقایی و مردم دور از چشم آمازون و جنگلهای دور افتاده و بالاتر از آن مردم سرزمین هندوستان که خود را پیرو آیین برهمایی می نامند همگی نمونه هایی از جن پرستی در دنیای امروز هستند.

با تولد محمد(ص) در حدود ???? سال پیش اجنه قدرت پرواز به عالم غیب را از دست دادند و بر طبق قرآن فرشتگان نگهبانی با اسلحه های آتشین به آنها حمله کرده و آنها را از محدوده ی عالم غیب راندند و دیگر هم اجازه ی ورود ندارند . به این ترتیب ارتباط اجنه و تاثیرشان با عالم انسانها بسیار کم شد.

قرآن می فرماید که اجنه از دید انسانها محو شدند به طوریکه دیگر حتی حضرت محمد هم نمی توانست اجنه را که از سر و کول او هنگام نماز بالا می رفتند ببیند. !

تمام این نوشته ها به صورت نسبی می باشد . خواهش می کنم اگر در سخن توهین یا مواردی اشتباه شده ببخشید


<      1   2   3   4      >



.: نوشته های آرشیو نشده :.
هر آمدنی رفتنی داشت. ما هم از پارسی بلاگ رفتنی بودیم.
[عناوین آرشیوشده]