ی - تبلیغات - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان

     

 

 

 

 

.: سایر زبان ها : عربی ؛ انگلیسی ؛ ترکیه ؛ فارسی :.

 

.: سایر بخش ها: دانلود کتابهای باستانی؛ ؛ اساطیر و افسانه های باستانی ؛ چهره های ماندگار ؛ انی کاظمی :.



زنی به نام زمین : به مناسبت 29 بهمن ( 5 اسفند باستانی ):.

زنی به نام زمین
به مناسبت 29 بهمن ( 5 اسفند باستانی )
در گاهشمار باستانی ایرانیان ، هر یک از دوازده ماه سال دارای سی روز بود و هر روز به نام یکی از ایزدان خوانده می شد . در میان سی اسم روزها ، دوازده روز با یکی از ماههای سال هم نام بود . برای نمونه هنگامی که روز تیر از ماه تیر یا روز مهر از ماه مهر فرا میرسید ، مردم به جشن می پرداختند . ایرانیان باستان به گونه ای نمادین هر پدیدار زمینی را دارای پاینده ای آسمانی به نام «ایزد» یا «امشاسپند» می دانستند که در این میان ، ایزد بانوی اسپندارمذ ( اسفند ) ، نگاهبان زمین به شمار می رفت . ادامه مطلب را مطالعه کنید...
نرم افزار دبیرخانه الکترونیکی و اتوماسیون مکاتبات اداری:.

نرم افزار دبیرخانه که بر پایه shrepoint ، تهیه شده به نوعی اتوماسیون اداری را تسهیل می کند. سیستم دبیرخانه الکترونیکی و کارتابل هوشمند به دفاتر
متعدد و مجزای یک سازمان اجازه می دهد تا بر اساس نمودار سازمانی و نمودار
پروژه ای مکاتبات را انجام دهند و افراد با هم گفتگو نمایند. بعلاوه دفاتر
مختلف دبیرخانه سازمان توسط
نرم افزار دبیرخانه در مکان های جغرافیایی متفاوت می توانند به تبادل نامه و اطلاعات بپردازند. مشخصات سیستم کارتابل هوشمند و نرم افزار دبیرخانه الکترونیکی : ثبت، مدیریت و گزارش گیری از نامه های داخلی، نامه های وارده و نامه های صادره - کارتابل هوشمند مدیران پروژه، مدیران بخش گردش نامه در سازمان بر اساس چارت پروژه و چارت سازمانی - اتوماسیون مکاتبات اداری بر اساس ارتباطات سازمانی و پروژه ای- امکان بحث و گفتگوی سازمانی توسط
اتوماسیون مکاتبات- ارتباط افراد سازمان بر اساس رده های سازمانی و پروژه
ای - امکان جستجوی جامع نامه ها با رعایت حق دسترسی در اتوماسیون مکاتبات
اداری
صدور
نامه بر اساس رده های سازمانی در اتوماسیون مکاتبات اداری - تعریف مهلت
پاسخگویی برای نامه ها و اخطارهای دیرکرد در اتوماسیون مکاتبات اداری-
تولید اتوماتیک اسناد Word از روی اطلاعات جمع آوری شده نامه در اتوماسیون
مکاتبات اداری- توسعه بر اساس استانداردهای برنامه نویسی shrepoint


تاریخ تمدن ویل دورانت:.

 شاید بتوان گفت یکی از کامل ترین کتاب هایی که به دست اشخاص عادی نوشته شده است کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت می باشد این کتاب در بخش های مختلف : 1 -مشرق گهواره تمدن 2- یونان باستان 3- قیصر و مسیح 4- عصر ایمان 5- رنسانس و سایر بخش های آن که مربوط به عصر " باستان " نمی باشند ؛ به همین علت بر آن شدیم تا این کتاب های عظیم را به فایل های فشرده PDF کنیم و در اختیار بازدید کنندگاه محترم قرار دهیم ؛ البته که لینک ها اصلاح شده هستند.

تمامی جلد های تاریخ تمدن ویل دورانت را از این لینک دانلود کنید : 

دانلود کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت


 

همچنین بخوانید :


    غزه:.

    تاریخ تمدن غزه در حال نابودی، نابودی آثار پدری یعنی نابود شدن آنچه انسان با عقل خویش ساخته است، و نابودی آن یعنی نابودی تاریخ ، نابودی آنچه پدران ساخته اند یعنی کم کم بی اصل و نصب شدن،چنان ایران در روزگاری نمی دانست چه قدمت و تمدنی دارد..چنان که طالبان مجسمه بودا را نابود کرد و ما شکستیم اگر آثاری در غزه و یا تمامی جهان نابود شود احساس مسئولیت می کنیم و محکوم می کنیم.در چه کاره بزرگی از دست ما ساخته نیست، زیرا چنان که می دانیم جنگ ها هر قدر دورتر شوند بر اهمیتشان نزد ما کاسته میشود و آگاهی ما از اصل ماجرا کمتر... .
    یک سوال به نماینگی از طبقه خودم؛ طبقه معترض و جوان از تمامی جهانیان می پرسم : چرا باید در غزه جنگ باشد ؟ به دنبال تنها و تنها یک جواب منطقی هستم فقط اینکه مردی بگویند چرا در غزه جنگ باشد ؟ چرا کشته شوند ؟ مگر چه گناهی دارند ؟ ؛ اگر کمبوجیه به مصر حمله کرد دلیل داشت ؛ در چه کوچک! و دلیل او این بود که چرا مصریان به جای فرستادن دختر فرعون که مقامی والا دارد  کنیز فرعون را برای ما فرستادند؟...و دیدم که همین اشتباه مصریان موجب خاموش شدند تمدن والای آنان شد.
    A marble statue of Aphrodite (Photo: Chaman atelier multimedia, S. Crettenand)همگان می دانند که جنگ در طول تاریخ زندگی بشری "جنگ" چه آثار وحشتناکی از خود به جای گزاشته است، آنچه امروز در غزه، عراق، سریلانکا و مخصوصا آفربقا رخ می دهد کامل یا به طور غیر مستقیم مربوط به آمریکا است یا آمریکا در آن ها تاثیر به سازایی داشته است. اما آنچه می توان در این وبسایت مربوط به تمدن و باستان شرح داد نابود شدن آثار پدری و انسانی در غزه می باشد، غزه دارای تمدن است، و ما اکنون به خاطر جنگی که در آن رخ می دهد ناراحتیم و می دانیم که که جنگ چه آثار وحشتناکی از خود به جای می گذارد، مگر نه ما در جستجوی نور هستیم؟ و از ظلمت به دور؟ پس آنچه اکنون در حال رخ دادن است جنایت است، نابودی گری است، نسل کشی است، و هیچ توجیحی ندارد؛ آمریکا امروز هخامنشی زمانه است. ما خاستار آنیم که جنگ ها پایان یابند ، صلح ها امضا شوند ، قطع نامه ها صادر شود و محکومان محکوم شوند اگر هم نمی شوند حداقل سازمان ملل به صراحت اعلام کند که بزرگان و قدرتمندان بر سر مستضعفان می کوبند. "مزن بر سر ناتوان دست زور "
    عکس هایی را از تمدن غزه جمع کریده ایم؛ امیدواریم مورد پسند شما واقع شود؛ برخی از آنان را با شرح می آوریم.

    مهره های بسیار قدیمی یافت شده در غزه باستان نمایان گر قدمت این شهر می باشد.

    [<a href=http://www.wildwinds.com/coins/!.cgi?=ric/antoninus_pius/RIC_0241>RIC 241</a>]<h3>Antoninus Pius, 138-161 AD.

    سکه های رومی یافت شده در غزه باستان

    Remains of a mosaic in Gaza
    اثر بالا به پایداری در "غزه پایدار" شهرت دارد و محتوای دورن اثر نیز به همین پایداری اشاره دارد، از شواهد معلوم غزه در طول تاریخ شهری مقاوم در مقابل دشمن بوده است.

    Archaeologist unearth remains in Gaza
    مردم غزه میگویند : غزه قدیمیترین سکونت گاه تمدن بشری می باشد!

    A terracotta flask in the shape of a dromedary (Photo: Chaman atelier multimedia, S. Crettenand)

    تجّار ثروتمند غزه ؛ سفر های خود را با شتر اجام می دادند.


    عکس ها برگرفته از سایت بی بی سی ورد می باشند.
    چه باید کرد ؟:.

    در کشور ما ماجرا های بسیاری مختلفی و جالبی رخ می دهد ؛ گاهی باعث خوشحالی و بیشتر تاسف بار!
    گاهی باید نشست و گریست؛
    گاهی هم می بینیم فریاد هایی بزرگ هم فایده ندارد؛(آریار من- چرا فیلتر شود؟ )
    گاهی صدایی مشنوم که می گوید: مردان مملکت را بیرون رانده اند و چوپانانش خودشان؛(دکتر علی شریعتی- چرا دکتر کشته شود؟ )
    تا جایی که امکان داشت سعی کردم در این وبسایت هر هرگز از زبان شخص سخن به میان نیاورم و همواره هر چه بوده به عنوان اطلاعات عمومی خوانده شود؛ دل ها آرام مطالب را جستجو کنند و استفاده کنند و بی آنکه موضوعی آزارشان دهد تا حداقل جدا از مشکلات زندگی و مسئولی خود با خواندن مواردی تحریک کننده رو به رو نشوند و آرام تر باشند ؛ کم نیست تعداد دفعاتی که به آثاری باستانی و یا میراث پدری در ایران پشت می شود ؛ تخت جمشید با آن شکوه و عظمت خویش چند مامور که از آن در مقابل هجوم افرادی که سوار بر آثار می شود ندارد! و بچه هایی که با گوش های مجسمه های گاو ها بازی می کنند و به اصطلاح گاو سواری می کنند و پدر هایی که عکس های آنان را می اندازند تا هم با فلاش خود و هم با خراب کردن تدریجی آثار پدری خود ؛ لطمه ای دیگر به تاریخ بزنند. گاه می بینیم اعلام می کنند در پنج روز اول عید نوروز از پارسه دو هزار و پانصد بار بازدید شده است! چرا سانسور می کنند‏؟ آیا برای این است که آمار مراجعه به مساجد را بالا ببرند ؟ پس چه علتی باعث دروغ های این چنین خنده آوری می شود؟ برای چه !؟
    کی باید اعتراض کند؟ کی باید کاری کند؟ انتظار از رئیس جمهور داریم او که ما را هفت هزار سال است که خدا پرست می خواند؛ و می گوید هیچ مدرکی بر اینکه ایرانیان بت پرست بودند وجود ندارد ( دراینجا ما برای آگاه شدن وی به اینکه مدرک برای بت پرستی ایرانیان وجود دارد یک کتیبه از داریوش کبیر می گذاریم که نشانه بت پرستی این شخصیت بزرگ تاریخ جهان است :

    اهوامزدا با تمام خدایان مرا یاری کناد و این سرزمین را از سپاه دشمن دروغ محفوظ دارد .  بر این سرزمین نه سپاه دشمن ، نه خشکسالی ، نه دورغ (دروگه) یورش نیاورد . این نیکی را  از اهورامزدا و تمام خدایان به دعا خواهم .اهورامزدا و تمام خدایان این نیکی را بر من روا داراد ! )
    و در مساجد عبادت گاه های ما ؛ این همه محافظت از مساجد (که مهم هستند) و بی احترامی به آثار سازندگان همان مساجد تا به کی ؟ شب و روز ساختن مساجد هیئت های جدید جسینی چرا ؟ شب و روز تنها گریه برای پیشوایان دینی که چه شود؟ چه نتیجه خواهد داد؟ نتیجه هم مشخص است؛دیدیم که چه کسانی راضی و خوشحال هستند.( افسوس،حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود،باز هم افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند-
    دکتر شریعتی)حال ما زیر بار ظلم و ستم می پوسیم بدبختی ما را با فقر و سادگی برخی پیشوایان دینی توجیه می کنند ؛ قافل از آنکه ابوذر بزرگترین پرورش یافته محمد پیام آور و علی می گوید: اگر فقر از درب خانه داخل شود! دین از درب دیگر خانه فرار می کند. به دنبال مسجدی هستم که در آن حرفی بشنویم و فریاد بزنیم، بجنگیم، به دنبال پیشوایی هستیم که ما را از گناه بازدارد نه کنار ما بدترین فحش ها را به مذهب برادر دهد؛ و توجیه های پی در پی او ما را هم بی تربیت بار آورد. چنان که پدر و مادرهای ما اینگونه شدند و ما توجیه آن را در قدیمی بودن آنان یافتیم! و گفتیم که قدیم اینگونه بوده و الان زمانه عوض شده است... .
    اکنون می بینیم محل تاریخی و هفت لایه تدفینی یافت می شود سرشار از آثار نو هست که شناخته شده نیستند و البته مرموز با معماری خاص! به میراث فرهنگی اطلاع می دهند، که چه شود!؟ نتیجه چه می شود؟ کارشناس میراث اعتراض می کند به اینکه چرا ما را از پایتخت به شهرستان کشانده اید تا اینجا از این گورستان محافظت کنیم؟ و تنها خدا می داند که چه قدر در دلش برای ما فحش کنار گذاشته بود؛ دلش پر از خون بود. چه جوابی بدهیم ؟ " شما که ادعای محافظت دارید؛ شما که شغلتان و درد آمد "حلاتان" با محافظت از میراث کشور است چرا چنین سخنی می گویید؟ چرا این شغل را انتخاب کرده و اینگونه به لطمه های شدید و درونی کمک می کنید؟ چرا این مطلحت را به سادگی و صادقانه می پرستید؟ و هزاران چرا دیگر که همگی ملت ایران به بهترین شکل دیگر خود آن را می دانند، چرا رسیدگی نمی کنید، در یک لحظه خود را به جای انسانی مسئول بگذارید شما که به همان اندازه که در غزه خونی ریخته می شود اندوهگین می شوید(اما به همان اندازه که اکنون در سریلانکا و آفریقا و خود اسرائیل خون انسان های پاک یک کودک ریخته می شود، و به همان اندازه که در انقلاب خون های بی گناهی ریخته می شود ناراحت نمی شود) ببینید چرا بزرگترین میراث بشیری که دین و آثار اوست باید به همین آسانی از بین برود؟ نه تنها درون مرز کشورتان بلکه سراسر دنیا را باید مجذوب اندیشه خویش کنید، تا هرگز گروه هایی همچون طالبان به خود اجازه ندهند که مجسمه بودا را از بین ببرند؛ یا مانند انقلابیون بی شرمانه مقبره رضا شاه را نابود کنند؛ آثار آدمی از عقل منشاء می گیرید و ما با دیدن آثار بزرگ و کوتاه به طرز تفکر و سبک اندیشه آن دوره پی می بریم، چرا این آثار نابود شود؟ و شما که مامور محافظت از آثار هستید چرا ذره ای وجود درون شما نبوده است که کاری را انتخاب کنید که توانایی انجامش را ندارید؟ شما متهمید و باطل ای مامور بی مسئولیت محافظ عقل که خود دلیل بوجود آمدن آن را نمی دانی و اساسا از بینش مسئولیتی بی بهره هستی.تو ای مامور حفاظت به سادگی مصلحت و من هر بار خاستم اعتراضی به تو مصلحت گرا بکنم گفتند که اکنون مطلحت نیست! برای تو مصلحت نیست، این چه بدبختی است که برای ما ساخته اند،این چه دردی است که ما امنیت نداریم تا سخنی تا سخنی را بیان کنیم، می گویند در اینترنت سخنی به میان نیاور، در خیابان ساکت باش! دیوار موش دارد، در وبلاگت محافظه گر باش، ""اکنون مصلحت نیست"" پس کی مصلحت به پایان می رسد؟ بزرگترین عامل صلب مسئولیت انسانی ما یعنی ""تشیع صفوی
    " باعث شده اکنون تا این حد مصلحت برای ما عنصری پویا و عمیق باشه، کسی که مصلحت بلد است در واقع سیاست مدار است! مصلحت یعنی چه ؟ یعنی در منطقه ای اعتراض می کنند باید حمله ای کرد و سرکوبشان کرد اما بزرگان می گویند فعلا مصلحت نیست، باید با پولی، چیزی راضی کنیم اونها قدرتمند هستند مناطق پر ارزشی دارند و نباید حمله ای ترتیب داد...این چنین ما مصلحت، مصلحت مصلحت مصلحت می کنیم.
    دیگر نابود شدن مقبره رضا شاه به دست انسان های پاک مصلحت پرست ایرانی چرا ؟ چرا باید مقبره ای که ارزش تاریخی دارد اما از دید بزرگان مردان انقلابی به خاطر آرامیدن یک کافر در آن تخریب شود؟ آن هم با بیل و کلنگ که پانزده روز به طول انجامید؟ (کتاب خاطرات آقای خلخالی!خود دقیق توضیح می دهد و افتخار می کند) چرا باید در اسلام قبر کسی که خود را مسلمان می داند نبش شود؟ کدام کافر را دیدیم که پس از مرگ نبش قبر شود و جنازه ای تیکه پاره شود و تنها به خاطر اینکه مذهب او وهابی است ؟ قافل از آنکه شاید خود نیز همون بسیاری از ما شاید دین ارثی به همراه می کشیده است. (خبرگزاری های داخلی سانسور کرده اند به این ترتیب گوگل در اینجا و محتوای درونی آن منبع است)
    چرا مقبره مقدس ترین شخصیت ایران کوروش بزرگ باید در این همه تردید و وسواس تعمیر شود و سدی کنار آن ساخته شود که موجب آسیب دیدن تدریجی آن می شود؟ نتایج تعمیر آن را همه دیدیم، نتایج ساختن سد هم از هماکنون مشخص است! از بزرگترین شخصیت ایران (غیر از پیام آوران) همین کوروش بزرگ است که باعث شده اکنون ما به خود ببالیم و با خواندن سرگذشت زندگی او لبخندی حاکی از رضایت در بر لب داشته باشیم. چرا این همه بی توجهی به این مقبره ای همگی می دانیم که وجود در آنجا آرام کننده است، کنار مقبره ای که همگان می شناسند، از کافر تا مسلمان و همگان منشور عدالت وی را خوانده اند، می دانند که وی کیست، حال چگونه ممکن است اینگونه زیر بار فشار باشد؛ تعمیر های پی در پی زیر سوال بزرگان مرمت گر، در پاسارگاد و تخت جمشید به شدت در سوال هستند، در تخت جمشید مشکل بزرگی در اثر تعمیر بوجود آمده چنان که حتی قادر نیستند آن اثر را به حالت قبلی خود بازگردانند، واکنون سال های متوالی است که داربست هایی آنجا مشاهده می شود که هر سال می روند و داربست را به ضد رنگ آغشته می کنند تا مقابل باران زنگ زدگی آن مشخص نشود
    " در شکل زیر پایه ستون با ارزش تاریخی از تخت جمشید را ببینید که به سردر نمازخانه منتقل کرده اند تا خواهران محترمه وقتی خواستند کفشهایشان را در بیاورند روی آن بنشینند "


    کاش مامور حفاظت بداند حداقل چه هنری در این اثر وجود دارد، بداند شیار های ایجاد شده برای چه هستند.
    انسان به امید زنده است، ما نمی توانیم بی امید باشیم و زندگی کنیم،زیرا در این صورت دیگر موجود زنده حساب نمی شویم.

    سپاس خدایی که خویش تجلی کرد با آفرینش برای آفریدگان – حضرت علی ابن ابیطالب



    اهرام مصر:.

    شنیده اید اهرام مصر پربازدید ترین اثر باستانی عصر حاضر می باشد ؟ شنیده اید خود به تنهایی دارایی تمدن و شکوهی دیگر است ؟ بلی خود تمدنی دیگر است ؛ تمدنی به نظر با شکوه و عظیم و البته سرشار از زیبایی ها... اما دوباره به این اهرام نگاه کنیم؛هیچ سخنی به مانند دکتر شریعتی چهره واقعی این اهرام را نمی تواند آشکار سازد :
    "...در کنار این اهرام سنگ هاییست به هم ریخته و بعد هم دخمه ایست که جنازه های صدها هزار برده را توی این دخمه میریختند و فرعون دستور داده بود که این دخمه نزدیک همین اهرام باشد،  که همان طور که زنده ی اینها ، در زندگی نگاهبان خانه ها و قصرهای ما بوده همان طور نیز ارواح آنان نیز در پیرامون گورهای ما نگهبان شکوه و عظمت ما باشد....درست که من از یک سرزمین دور آمده ام و اینها برای نژاد و سرزمین دیگری است ولی این تقسیم بندیهای پلیدیست تا انسان ها را قطعه قطعه کنند وخویشاوندها را بیگانه کنند و بیگانگان را خویشاوند و من از این سلسله هستم و بعد... از کنار آن دخمه نگاه کردم به این اهرام عظیم ، دیدم چه قدر عظمت ، و من چقدر باشکوه و جلال این اهرام بیگانه هستم ...و نه... دیدم من چه قدر نسبت به این هنر و تمدن اهرام کینه به دل دارم و بعد دیدم که همه ی  ان آثار عظیم بشری که در طول تاریخ تمدن ها را ساخته اند همه بر روی استخوان های برادران من ساخته شده است.       .
    دیوار چین ،دیدم خویشاوندان من نیز در دیوار چین مدفون شده اند انجا که بردگان باید کار میکردند  و هر برده ای که نمی توانست بار سنگین این سنگها را بکشد بلافاصله فرمان می آمد، برای جنازه او که در جلد این دیوار بگذارند و رویش را ماله کنند و این چنین دیوار عظیم چین ساخته شد و همه تمدن ها و همه دیوارها و بناهای عظیم بشری...               .
    « و دیدم که تمدن یعنی دشنام ،یعنی کینه ، یعنی نفرت ، یعنی آثار ستم هزاران سال برگرده و کشته اجداد من...» (دکتر علی شریعتی)
    The Pyramids of Egypt (Photo)#لطفا ادامه مطلب را مطالعه فرمائید...
    ایران فایل:.

    ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات

    یران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات مفتخر است که خدمات خود را با ماموریت حتی الامکان کوتاه کردن روند طولانی ، سخت ، زمانبر و گاهاً بدون رسیدن به نتیجه مطلوب رهن و اجاره مسکن ، خرید وفروش آپارتمان ، مستغلات کلنگی ، مغازه و ویلا ... و پیدا کردن مناسب ترین نتیجه برای تمام کسانی که به نوعی درگیر این مسیر پیچیده هستند وهمین طور کسانی که فقط تمایل به داشتن اطلاعات بروز از قیمت املاک دارند را با بانک اطلاعاتی که هرروز و به صورت منظم به روز می شود، ارائه می نماید.

    چرا خرید ، فروش ، رهن و اجاره آپارتمان ، کلنگی ، مستغلات و ... با کاربری های مختلفی مثل مسکونی ، اداری و تجاری کاری بسیار سخت و وقتگیر است ؟

    ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات ، بر آن شدیم که بتوانیم در حد بزاعت خود ، تاثیری مثبت بر این روند پیچیده بگذاریم.

    تجربیاتی که کارشناسان ارشد ایران فایل طی سالها کسب کرده اند منجر به آن گردیده است که بتوانیم با ارائه یک بانک اطلاعاتی کامل با تکیه بر بروز بودن آن و فراهم آوردن محیطی ساده و دوست داشتنی و با استفاده از یک موتور جستجوی قوی به همه مشتریها این توانایی را ارائه نماییم  که بتوانند با اعمال سلیقه های خود از قبیل میزان بودجه برای خرید ، فروش ، رهن و اجاره ، منطقه مورد نظر ، متراژ مورد نظر به همراه امکاناتی که از آن توقع دارند و ... را در کمترین زمان ممکن جستجو نمایند و به اهداف خود ، اعم  از خرید ، فروش ، رهن و اجاره  املاک ،  مستغلات و یا حتی برآورد قیمت به روز مسکن است ، دست پیدا نمایند.

    از دیگر اهداف ایران فایل ، ارائه پروژهای با توجیه اقتصادی و با کاربریهای مختلف شامل : اداری ، تجاری و مسکونی در قالب عکس ها به همراه جزئیات آن به تمام کسانی است که قصد سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساختمان را دارند .

    جستجو در ایران فایل، قوی ترین موتور جستجوی املاک ، کاری بسیار آسان و سریع می باشد و برای تمام کسانی که دسترسی به اینترنت دارند باعث صرفه جویی در هزینه و وقت جهت جستجو برای خرید فروش املاک خود می باشد


       1   2   3   4      >



    .: نوشته های آرشیو نشده :.
    هر آمدنی رفتنی داشت. ما هم از پارسی بلاگ رفتنی بودیم.
    [عناوین آرشیوشده]