کشف بقایای قصر افسانه‌یی ملکه صبا در اتیوپی - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان

     

 

 

 

 

.: سایر زبان ها : عربی ؛ انگلیسی ؛ ترکیه ؛ فارسی :.

 

.: سایر بخش ها: دانلود کتابهای باستانی؛ ؛ اساطیر و افسانه های باستانی ؛ چهره های ماندگار ؛ انی کاظمی :.



کشف بقایای قصر افسانه‌یی ملکه صبا در اتیوپی:.

بقایای قصر افسانه‌یی ملکه صبا پس از 9 سال کاوش توسط باستان‌شناسان آلمانی در یکی از محوطه‌های تاریخی اتیوپی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از بلومبرگ، گروهی از باستان‌شناسان آلمانی دانشگاه هامبورگ که از سال‌ها پیش به کاوش‌ در محوطه‌ی تاریخی آکسوم (Axum) اتیوپی مشغول‌اند، موفق به کشف بقایای قصر افسانه‌یی ملکه صبا شدند.

باستان‌شناسان آلمانی بقایای این قصر را که در قرن دهم پیش از میلاد مسیح (ع) ساخته شده، زیر قصر دیگری که در جهت ستاره‌ی سیروس (Sirius) بنا شده است، کشف‌ کردند.

طبق باور یهودیان، کاخ ملکه صبا یکی از مکان‌هایی بوده است که در سال‌ها دور صندوق تورات در آن نگه‌داری می‌شده است. به همین دلیل، این مکان که تاکنون فقط دو ستون آن کشف شده است، به مکانی مقدس برای یهودیان می‌تواند تبدیل شود، هرچند قدمت سه‌هزار ساله‌ی این قصر و قرار داشتن آن در محوطه‌ی تاریخی آکسوم به‌تنهایی سندی برای ارزش تاریخی آن می‌تواند باشد.

باستان‌شناسان آلمانی دانشگاه هامبورگ از 9 سال پیش مشغول کاوش در محوطه‌ی تاریخی آکسوم هستند و قصد دارند، از تاریخ دقیق گرایش مردم منطقه به مذهب ارتدوکس اطلاع یابند.

قصری که روی قصر ملکه صبا توسط منلیک (Menelik) ـ فرزند ملکه صبا ـ در جهت ستاره‌ی سیروس ساخته شده است. به همین دلیل، باستان‌شناسان بر این باورند که منلیک، ستاره‌ی سیروس را می‌پرستیده است.

محوطه‌ی تاریخی آکسوم، یکی از محوطه‌های ثبت‌شده‌ی کشور اتیوپی در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در مناطق مرزی شمال این کشور احداث شده است.

طبق باور باستان‌شناسان، سلسله‌ی پادشاهی آکسوم بین قرن‌های اول تا سیزدهم پس از میلاد مسیح (ع) بر سرزمین‌هایی که بین امپراطوری ایران و رم باستان قرار داشته‌اند، حکومت می‌کرد. این محوطه‌ی تاریخی به‌دلیل داشتن ستون‌های زیاد و منحصر‌به‌فرد شهرت جهانی دارد

منبع :  ایسنا

عکس های بقایای قصر افسانه‌یی ملکه صبا در اتیوپی





.: نوشته های آرشیو نشده :.
هر آمدنی رفتنی داشت. ما هم از پارسی بلاگ رفتنی بودیم.
[عناوین آرشیوشده]