گل‌های سه هزار ساله در یک تابوت از دوره مصر باستان - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان

     

 

 

 

 

.: سایر زبان ها : عربی ؛ انگلیسی ؛ ترکیه ؛ فارسی :.

 

.: سایر بخش ها: دانلود کتابهای باستانی؛ ؛ اساطیر و افسانه های باستانی ؛ چهره های ماندگار ؛ انی کاظمی :.



گل‌های سه هزار ساله در یک تابوت از دوره مصر باستان:.

گل‌های سه هزار ساله در یک تابوت از دوره مصر باستان
خبرگزاری میراث فرهنگی - بین الملل - در تازه ترین کاوش‌های صورت گرفته در دره شاهان و محل دفن فراعنه مصر، آخرین تابوت سنگی بدست آمده از حجره‌های مدفون، به کشف حلقه‌های گل سه هزار ساله منجر شد.
به گزارش «مجله نشنال جغرافی»، محققان و خبرنگارانی که هنگام بازگشایی تابوت سه هزار ساله گرد آمده بودند امیدوار بودند که این تابوت پسر مشهور مادر فرعون توت عنخ آمون را در خود گنجانیده باشد، اما پس از باز کردن تابوت، پوشش پارچه‌ای و الیاف گیاهی از گل‌های ظریف خشک شده بدست آمد.
نادیا لوکما سرپرست موزه مصر شناسی قاهره به خبرنگاران حاضر در محل به هنگام بازگشایی تابوت گفته بود: «بسیار امیدوار بودم در این تابوت یک مومیایی بدست آوریم اما وقتی که این گل‌ها را دیدم گفتم این خیلی بهتر است. اینها واقعا زیبا هستند. »
گل‌های کشف شده ظاهرا بقایایی از حلقه گل‌هایی هستند که با نخی طلایی به هم زنجیر شده بودند و در گذشته به عنوان نوعی ابزار زینتی توسط خاندان سلطنتی مصریان باستان استقاده‌می‌شد.
لوکما همچنین یادآور شد: «این مورد بسیار کمیاب است و تاکنون مشابه آن در هیچ موزه ای دیده‌نشده است. البته ما مشابه این حلقه‌های گل را در نقاشی‌ها دیده ایم اما تاکنون در زندگی واقعی مشابه آن را ندیده ایم. این یافته ها بسیار نادر و با اهمیت هستند.»
دره شاهان منطقه ای باستانی در نزدیکی لوسور واقع در مصر است که برای مدت هزاران سال محل دفن سلاطین و شاهان مصر باستان بود.
حجره تازه کشف شده اولین کشف باستان شناسان در این منطقه پس از کشف جسد توت عنخ آمون در سال 1922 به شمار می رود.
به گزارش نشنال جغرافی، لنی بل متخصص مصر‌شناس از دانشگاه براون در رذآیلند اظهار داشته‌است که کشف هر نوع آرامگاه و مقبره ای در دره شاهان صرف نظر از این که چه کاربردی داشته، واقعا هیجان انگیر است.
بل یادآور شد که در مصر باستان استفاده از حلقه های گل برای عزیزان در گذشته مرسوم بوده و آنان نیز همانند مردم دوران ما در قبرستان‌ها گل بر گور عزیزان خود می گذاشتند . (( مصر باستان ))



.: نوشته های آرشیو نشده :.
هر آمدنی رفتنی داشت. ما هم از پارسی بلاگ رفتنی بودیم.
[عناوین آرشیوشده]